INSIDERINFORMATION: Gaming Corps AB (publ) (“Bolaget” eller “Gaming Corps”) avger härmed delårsrapport för det andra kvartalet 2024

Published August 23, 2024 at 05:00

NYCKELTAL ANDRA KVARTALET 2024

KONCERN
APR-JUN 2024

APR-JUN 2023

Nettoomsättning 8,5 MSEK (8,1 MSEK)
Rörelseresultat -6,4MSEK (-6,2 MSEK)
Resultat efter finansiella poster -8,1 MSEK (-6,7 MSEK)
Resultat per aktie före utspädning -0,12 SEK (-0,11 SEK)
Antal driftsatta online kasinon +1360


Siffror i parentes avser andra kvartalet 2023.

VD JUHA KAUPPINEN HAR ORDET

Årets andra kvartal, vårt starkaste hittills omsättningsmässigt, inleddes med en viktig milstolpe för oss som bolag när vi lanserade spelet Snoops High Roller’s. Utöver starkt ökad Brand Awareness för Gaming Corps inom både industrin och bland spelare och streamers såg vi också rekordsiffror för spelet i sig.

Detta trots att det enbart fanns utrullat exklusivt på ett kasino och då i jämförelse med andra lanseringar som varit på global nivå redan från början. Imponerande och väldigt roligt. Vi arbetade också tätt tillsammans med Roobet-teamet för att få så många streamers som möjligt att spela spelet och därmed locka ytterligare spelare.

Feedbacken från samtliga var mycket positiv och den unika spelupplevelse vi haft som målsättning med spelet togs emot på bästa sätt. Streams från bland annat Xposed och hundratusentals visningar i kombination med Snoop Doggs deltagande under de olympiska spelen i Paris gör att timingen känns perfekt inför den globala lanseringen av spelet den tredje oktober.

Vår teknologiportfölj innehåller sex unika spelmotorer, och den snabbt ökande efterfrågan på exempelvis Smash4Cash-spelen är glädjande att se. Mekaniken är enkel att förstå för spelarna, samtidigt som den är väldigt underhållande och något helt nytt för online-marknaden.

Vi arbetar fortsatt på att lägga till ytterligare marknader i vår redan breda distribution. Bland annat för vi diskussioner med kunder i Kanada, Sydafrika och den så viktiga nordamerikanska marknaden. I skrivande stund är inget klart, men jag hoppas få tillfälle att återkomma inom detta ämne inom kort.

Sett till våra siffror finns det mycket att glädjas över i kvartalet. Vi gör vårt bästa kvartal hittills som bolag, och ser också rekordnivåer inom både spelarantal, insatsvärden och antalet onlinekasinon vi når genom vårt distributionsnätverk. Som vi har berättat tidigare har vi arbetat väldigt hårt med att bygga upp vår distribution, nu har vi kommit till nästa fas i vår tillväxtstrategi vilket istället blir ett ökat fokus på sälj och intäkter.

Ser vi till Bolagets intäkter och utgifter påverkas dessa under kvartalet till viss del av valutakurser. Utgiftssidan påverkas också av ett intensivt arbete vi genomfört med externa konsulter där vi lagt strategier för Bolaget de kommande 12 månader inom områden som produkt, försäljning, marknadsföring och inte minst uppdatering av våra tekniska plattformar. Detta arbete, som jag även berättade kort om i förra rapporten, lägger en mycket viktig grund för oss i vår strävan att lyfta bolaget ytterligare en nivå.

Vi fortsätter nu arbeta hårt för att skapa ett ännu starkare Gaming Corps med ökad tillväxt och ökat värde för oss aktieägare.

Jag vill som alltid tacka för ert engagemang och support.

Med vänliga hälsningar,
Juha Kauppinen
VD Gaming Corps AB

För mer information, vänligen kontakta
Juha Kauppinen, VD: juha@gamingcorps.com

IR: ir@gamingcorps.com

Certified Adviser, Eminova Fondkommission AB: info@eminova.se, +46 8 684 211 00

Detta pressmeddelande finns tillgängligt i sin helhet på www.gamingcorps.com/newsroom

Denna information är sådan information som Gaming Corps AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande vid den tidpunkt som är angiven av Gaming Corps nyhetsdistributör MFN vid publiceringen av detta pressmeddelande.